Kérjen visszahívást!

Hagyjon üzenetet!

06-30/372-5165, 06-30/376-85-06 (Hétfő-Péntek, 9-től 16-ig) | info@ingatlanseta.hu

info@ingatlanseta.hu 06-30/372-5165, 06-30/376-85-06

 

Egy ingatlanséta sem tud mindent. Vegyük figyelembe, hogy az eladási siker több összetevős, melynek egy hatékony része az ingatlanséta. A többi részét az eladónak és segítőinek kell összetenniük, hogy minden jól alakuljon. Az alábbiakban összeszedtünk pár szempontot amit érdemes átgondolni.

  

Reális irányár meghatározása

Reálisan mérjük fel ingatlanunk értékét! Ha nem így teszünk, számolnunk kell azzal, hogy az érdeklődők már az elején kihagyják hirdetésünket. Már eleve nem kerülnek bele a keresési találatokba. 

A magas induló árral alapvetően az a gond, hogy könnyen csapdába eshetünk.  A többség ebbe bukik bele. A folyamat végén az eladó pedig örül, hogy egyáltalán el tudta adni az ingatlant, hosszas kínlódés után.

A séta viszont segít abban, hogy hasonló elkészült sétákon keresztül az ügyfél Ő maga is átélje és megértse, hogy az ingatlana mennyit érhet jelenleg a piacon. A tulajdonos nem érzékeli a jelenlegi piaci helyzetet, így egy hasonló séta testközelbe tudja helyezni a realitásokat. Így ő maga is meg tud győződni róla, hogy az ingatlana jobb-e szebb-e többet ér-e mint a hasonlók a piacon.

 ingatlan elkoptatasanak veszelye miert ne kezdjen eladasba

Ebben is segíthet egy jó közvetítő, aki látja a piac eladási árait. Ne tévesszen meg senkit a hirdetések árai,melyek irányárak. Az eladási árak a hirdetési áraknál sokszor jóval alacsonyabbak.

 Az ingatlanban lévő rend

 Az első benyomás mindig meghatározó.

Egy üres ingatlan kevésbé vonzó. Egy rendetlen meg egyenesen taszító. A rossz képek rossz fényt vetnek az ingatlanra és tulajdonosára. És itt a rossz alatt nem csak a minőséget értjük, hanem az előkészítettlenséget is. Ha igényes képek kerülnek fel a hirdetés mellé akkor az sok mindenre enged következtetni. A gondosság a tulajdonoson keresztül az ingatlan állaptára, környezetére is enged következtetni. 

Érdekek közelítése

Sokan úgy gondolják, hogy a közvetítők sem tudnak többet tenni mint a tulajdonosok. Így nem is világos számukra, hogy miért is érné meg egy jó közvetítő bevonása. Bár a közvetítő is hirdeti az ingatlant és fogadja az érdeklődőket, ritkán képes "pártatlanul" segíteni mindkét félnek, hisz mint részvevő mindig elfogult a saját irányába. A közvetítők képesek közelíteni az érdekeket egmás felé, tanácsaot adni mindkét félnek és lebeonyolítani a sokszor kacifántos ügymeneteket. Aki nem ezt tapasztalja a gyakorlatban azoknak érdemes átlagos helyett jó közvetítőt találni.

 

Hogy válasszunk segítséget magunknak

 Az nem kérdés, hogy megéri-e közvetítővel dolgozni, sokkal inkább kérdés, hogy megtaláljuk-e a jót a sok átlagos közvetítő között.

Itt az alábbiakban a Belvárosi Ingatlanközvetítő Hálózat iroda szolgál pár megfontolandó tanáccsal a közvetítő választással kapcsolatban:

 Hogyan ellenőrizzem a közvetítőm?

baljós előjelek: borzalmas fotók, rossz helyesírás, lekezelő viselkedés, rugalmatlanság, kapzsiság, mellébeszélés, lustaság, kitérő válasz a modernebb technológiák kapcsán, amilyen az ingatlanséta is

 Hideghívás-teszt

Ha elkezdesz hirdetni magánszemélyként egy ingatlant, kismillió ingatlanos fog felhívni, teljesen  függetlenül attól, akarod-e vagy nem, a szövegbe beleírtad-e, hogy hívhatnak vagy sen. Nekik ez a feladatuk. Jobbat úgy se tehetsz, mint elfogadod, hogy hívogatni fognak, bármit teszel is ellene. Viszont, ha már nem tehetsz ellene, akár hasznot is húzhatsz belőle. Kérdés, megtalálod-e azt aki igazán hasznot tud hozni és nem csak a jutalákra hejt bármi áron. Találj értelmes ingatlanost! A hideghívásoknál már ezt el is kezdheted tesztelni, Tegyél fel Nekik kereszt kérdéseket, olyat amire biztosan nem számít. A lényeg, hogy kizökkentsük a betanult szövegből. Általában minden ilyen hívásnál negatív válaszra számít az ingatlanos, így nem lesz feltétlen felkészülve egy pozitív reakcióra. Ha veszi az akadályt és kedvesen, meggyőzően tud válaszolni és elégedett vagy a válasszal, az azt jelenti, hogy amikor az ingatlanoddal foglalkozna, akkor is fel lehet tenni neki bármilyen kérdést az ingatlanodról, fog tudni megfelelően válaszolni - ergo felkészült, tapasztalt jól kommunikál.

Online megjelenései

Ha szimpatikus volt ahogy beszélt, kérd meg, hogy hívjon vissza 1-2 nap múlva, addig pedig név és cég alapján ellenőrizd le azt, hogy milyen igényes a munkájára. Ha a keresőbe beírod a nevét és munkahelyét, biztosan ki fog dobni néhány kirdetését. Jók a fotók? Van ingatlanséta? esetleg videók? Van a hirdetéshez alaprajz? Még az is árulkodik a munkájáról, hogy milyen az ingatlanban a rend amit képvisel. Hisz erre is oda kell figyelnie. Megfelelő a hirdetés szövegezése, leírása? Jó a helyesírás, elég választékos a nyelvtan? Az első benyomás mindig nagyon fontos egy keresőnél, itt pedig a hirdetés milyensége fogja adni ezt az első benyomást.

Szavahihetőség

Ha összecseng a telefonon elmondottakkal az, amit online láttál tőle, illetve az előre egyeztetett időpontban visszahív, akkor foglalkozik azzal, amit kértél tőle és nem próbál szépíteni. Így akér egy személyes találkozót is kiérdemelhet. Hangsúlyozzuk: a személyes találkozó még nem egyenlő a szerződéskötéssel! Ha a megbeszélsz vele egy időpontot, amikor találkoztok a lakásban és megmutatod neki azt,  még nem jelenti azt, hogy azonnal alá kell vele írni bármit, amit eléd rak. Ha nem szimpatikus, itt is megmondhatod neki, hogy ne haragudjon, de más ingatlanosokat is meghallgatsz. Borzalmasan fontos az, hogy az eladó szakértőként tekintsen az ingatlanosra, olyanra, akinek ez a szakmája és akiben bízhat az eladással kapcsolatos minden teendővel kapcsolatban. Aki mellékesen foglalkozik csak ingatlanozással az nem tud megélni belőle, kvázi nem elég jó abban amit csinál. Ha ez a bizalom nincs meg és nincs is esély arra, hogy felépítsétek, akkor nem szabad aláírni semmit.

Rugalmasság

Minden ingatlanközvetítő többféle szerződéstípussal dolgozik és a legtöbb ingatlanosnak van lehetősége egy kicsit játszani a jutalékokkal. A nagy irodák csak százalékos rendszerben dolgoznak, de a kisebb, lokálisan erős irodáknál van lehetőség arra is, hogymegbeszéld az ingatlanossal, hogy mi az a legkisebb összeg, amit a kezedbe szeretnél kapni és ő e szerint kalkulál mindent. Altalában a jó és rugalmas ingatlanosok 3-5% körül már minőségi munkát tudnak nyújtani. 3% alatti jutalék esetén meg kell kérdezni, hogy pontosan mit kapunk a pénzünkért, és mi lesz az eladás folyamata.

Utóellenőrzés

Miután leszerződtünk egy adott ingatlanossal, 2-3 napra rá ellenőrizzük, hogy felkerült-e a lakásunk hirdetése a legnagyobb, ingatlanokkal foglalkozó portálokra. Elvben könnyen meg kell, hogy találjuk,, ha jó egy hirdetés. Ha elégedettek vagyunk an hirdetés milyenségével, de esetleg van benne valami hiba, amit előre nem egyeztettél vele, vagy szimplán rosszul adta meg, szólj neki, hogy mihamarabb javíthassa. Ha ez a javítás 12 órán belül kérésed szerint megtörténik és a fenti pontokat figyelembe vetted, elindultatok egy jó iránybva együtt.

 Trükkükk és célok

A nagy érdeklődésnek és sok sok ingatlan megtekintésnek nem kell feltétel nélkül hinni. Sajnos, ez is lehet csak egy trükk. Ha valakinek gyanússá válik, hogy a közvetítője élesen kritizálja az ingatlant, majd rövid időn belül a sok látogató érdektelenségére hivatkozva bejelenti, hogy az ingatlan árán csökkenteni kell, akkor valószínűleg a sok bemutató eredetileg is az ár leverését szolgálja. Itt egy a cél, egy olcsóbb ingatlan hamarabb lehet eladni és Ő is hamarabb jut a jutalékához. Ez a keresőknek sem jó, akiket kicitálnak egy egy ilyen ingatlanhoz, csak ezért. Ha hallhatóan méltatlankodnak már a keresők is, hogy nem értik miért vannak ebben az ingatlanban, hisz nem is ilyet keresnek, akkor biztosak lehetünk abban, hogy erről lehet szó. Ilyenkor elgondolkodhatunk a továbbiakról.  Az iroda biztosan biztosít másik megfelelőbb tanácsadót, ha kérjük. Az ingatlanséta használatával  mérséklődni fognak a megtekintések, hisz a séta megszűri a vevőket és csak a komly érdeklődőkkel kell foglakoznia.

Egy jó ingatlanos nem folyamodik trükkökhöz, egyszerűen nem ér rá erre és nem is éri meg neki a jó hírnevét beáldozni.

 

Tegyük meg az első lépést, mutassuk be az ingatlanunkat jól.

 

 megrendeles gomb